Tuesday, September 11, 2012

A picture says more than a thousand words

So....



This sums up pretty nicely what happened today :'D My reaction to that e-mail was just exactly like that. I really don't feel like telling a lot more about my room and how it is to live in the student hostel here. I guess it is not THAT bad after all, but this.... this just really made me wanna scream and run away :'D
Especially since I have some weird kind of rash since I moved here.... it started after the second night or so, but I thought it's just my skin getting irritated easily, which happens regularly when I'm stressed. So I didn't really think about it. I also got a real bad scratch just from the tag with the washing instructions of some shirt. I had worn it before and that never happened, so I thought it mus really just be my skin.

I'm not so sure anymore D:
I'm actually pretty scared what will happen if we do have an infestation.... I guess they would have treat the building or at least the rooms with pesticides .__. Where would we be supposed to live during that time? What about my bedclothes, about my normal clothes? Would they have to get treated too? ._____.

I reeeeeally hope it will all just be okay....
I mean, come on, how stupid would it be to have to move out because of pests not even two weeks after I've moved in? Couldn't they have checked the mattresses for these fucking little pests BEFORE I moved in?! >___<

Anyway..... I actually wanted to tell you about something totally different, about how it is to live in the student village of Turku....
Well, I can say that except for that little "problem" I actually started to feel quite at ease living here. Yes, some tenants are quite loud - I can listen to my neighbors skype conversations every night because the walls are so thin :'D, sometimes we do have parties, which means: kitchen parties, and the kitchen is just across the hallway from my room, so it can be rather noisy too, but I don't really mind. I got to know some of my neighbors on this floor by now and they're actually okay, and I do hope they think the same about me. On Friday there will be a BBQ in the neighborhood that I'm probably going to attend, but we'll see :'D


My room :) It's actually pretty big. I have enough room for another table or something, but I'm not planing on getting myself to "cozy" in here, cause I'd have to leave any furniture here anyway XD

I also got to know some people yesterday when we had some kind of introduction to living in the student village, where also the representatives of the tenants' committee introduced themselves. Everybody was really nice! They showed us the laundry rooms.... using the washing machines costs 2€ and you have to book them online in advance :'D It's all a bit weird to me, because when I lived at the student hostel in Krems I used to do my laundry at home during the weekends... well, I got some detergent and a laundry rack today (because I don't wanna use the dryers all the time) and I think I'm gonna "try" the washing machines at the end of the week or so, haha XD

Oh, and I also had my first Finnish lessons today! It was pretty nice. Also I think that me an my colleagues are among the few who already know a bit of the language, some words, some basics about grammar etc.
Most people who were there just complained that the course requires too much effort (we get assignments, have to write diary about our learning progress etc.) They really seem like the typical Erasmus-exchange student stereotype who goes abroad just to party all the time, lol
Well anyway, I know what I want, I think this course will help me a lot to improve my Finnish skills! :D So I'm looking forward to next week when we'll start for real ^^

Also, around next week our "real" work here at the university will begin, so far we only had some assignments like reading papers or manuals of equipments, but at the end of this week and from next week on we well also be in the lab and do some "real" work ;D
I don't really know yet how much I can tell about the project because some of it is confidentially because it's still under development. But I'll write more about that in another blogpost!

So far - just please wish me luck I don't have any bedbugs! ~____~


~ Translation ~

Tja, ein Bild sagt mehr als tausend Worte - der Ragecomic beschreibt ziemlich genau meine Reaktion auf die Rundmail die heute an alle Bewohner meines Hauses rausging, dass wir offenbar "bed bugs", zu Deutsch, Bettwanzen, hier im Gebäude haben. Daher rückt wohl demnächst die "pest control" zur Zimmerinspektion an und wir werden sehen was dabei herauskommt. Ich mach mir ehrlich gesagt echt Sorgen dass es stimmt, denn seit ich hier bin habe ich immer wieder undefinierbaren Juckreiz am Oberkörper. Aber ich dachte das wäre der Stress, da ich so etwas öfter habe. Generell dachte ich einfach, meine Haut ist aus irgendeinem Grund grade sehr sensibel, so habe ich zB auch von dem Zettelchen mit der Waschanleitung eines T-Shirts richtige Kratzer bekommen, obwohl ich es schon oft anhatte, immer ohne diese Probleme. Ich hoffe also wirklich dass es nur meine Haut ist und ich mir nicht das Bett mit Schädlingen teile x____x

Abgesehen davon geht es mir nämlich mittlerweile etwas besser, was meine Wohnsituation betrifft und ich habe mich so langsam an alles gewöhnt. Gestern wurden wir von den Vertretern der Student Village, so ähnlich wie eine Studiengangsvertretung kann man sich das vorstellen, zu einem Infoabend eingeladen. Von den 30 Leuten aus meinem Gebäude erschienen zwar nur ca 5 aber alle die ich dort kennenlernte waren sehr nett :3 Uns wurden zB die Waschräume gezeigt und erklärt wie man die Waschmaschinen benützt - die muss man nämlich online vorbuchen und dann per Handyanruf die 2€ Gebühr bezahlen :'D Für mich total verrückt irgendwie, und der Gedanke die Dinger zu benutzen behagt mir noch immer nicht so ganz... Auf jeden Fall habe ich mir mal nen Wäscheständer zugelegt dass ich nicht immer auf den Trockner zurückgreifen muss ^^"

Insgesamt geht es mir also hier schon etwas besser. Irgendwie pendelt sich alles langsam ein, ich kenne nun ein paar der Leute in meinem Stockwerk und ich denke auch wenn ich kein Party-Animal bin finden sie mich nicht gaaaanz so socially awkward :'D
Heute hatte ich übrigens auch meinen ersten Finnisch Unterricht, aber wir haben noch nicht viel gelernt. Nächste Woche geht es dann so richtig los und ich bin schon gespannt was ich alles lernen werde! Auch mein Praktikum beginnt eigentlich erst Ende dieser, Anfang nächster Woche so richtig, wenn es mit der "echten" Arbeit im Labor losgeht. Ich weiß leider nicht wieviel ich davon erzählen darf, da ein Tei der Forschungsarbeit "confidential" ist. Aber was ich erzählen darf werde ich erzählen, in den nächsten paar Tagen oder nächste Woche :)


2 comments:

  1. Oje du Arme <3
    Irgendwie versteh ich wie du dich fühlst ^^
    Unsre Katzen haben leider (trotz regelmäßigen Kontrollen und Maßnahmen dagegen) immer wieder Flöhe - und die befinden sich unter anderem auch in meinem Bett -_-
    Die sind so miniklein, dass ich sie nicht wirklich "vernichten" kann und es nervt soooo v_v
    Naja, vielleicht müssen wir auch irgendwann eine Art Kammerjäger oder sowas rufen |'D

    ReplyDelete
  2. Naaa lecker .___.ich drück dir die Daumen, dass die Viecher irgendwie Massenselbstmord begehen oder so :D
    Ansonsten bin ich ganz ganz gespannt, was du sonst zu berichten hast :)

    ReplyDelete

Want to comment?
If you have no google+ account, you can use Open ID (for example with an URL of your twitter, homepage etc.)
Anonymous commenting is disabled, but feel free to contact me via ask.fm if you have no means of commenting here :)