Friday, May 17, 2013

Random Stuff: Shopping, Robots and Make up

The date of my final exam is approaching, and while I still don't know yet if I'm actually entitled to take the exam at all, I found that I really haven't blogged much this month so far. So I decided to put together a bunch of pics I've taken lately, and combine them into this "random" post, because by themselves they're not really worth an own entry. Enjoy!

I think this was the first time that I did a decent job on a "cat eye" eyeliner shape...

Found this old corset-like shirt and wore it with a smudgy black make up look to a friend's birthday party. Excuse the dirty mirror please >__<

Went to the robot-themed exhibition of the Technical Museum of Vienna and saw a bunch of creepy, creepy stuff ♥ Would you be interested in a separate entry featuring more from these "Maschinenmenschen" ?

Spent some time at my parent's place before my mum left on a business trip to Dubai for 10 days...

Finally, after weeks and weeks of waiting, after being shipped to Finland by accident, and then back to Korea and then fortunately NOT to Australia, my BB cream arrived XD

Also new in: A pastel colored, super long wig ♥ I am absolutely undecided how to style it .__. Meanwhile I'm waiting for two more wigs and already decided about the next I'm going to order XD

Bought the new HIM album and fell in love with it ♥ The songs are fantastic, beautiful and so emotional. I love how every song kinda reminds me of a different of their older albums, e.g. All Lips Go Blue has a kinda of "Venus Doom" vibe to it. I also bought tickets for Nova Rock festival so I can see them live in June!

Now that my hair has a decent length, I enjoy wearing it in a braid more often :)

Double colored eyeliner - I am I LOVE with the combination of pink and blue. Doesn't look so good on my stupid eyelids, though.

Find more pictures on my instagram

At the end of the month I'll attend another Lolita meet up to celebrate International Macaron Day. We're going to a very elegant café so my initial plans of wearing Sweet Lolita do not seem appropriate any more :'D
So I thought about wearing this, maybe with a Hime-like hairstyle, or something remotely close to it that I am capable of turning my hair into D: But I still lack a white handbag.... I hope I'll find something suitable!

Other than that, my life is kinda unexciting at the moment. I have to study hard to pass the exam in June, but it's really frustrating that I don't even know if I can actually take it yet, because I might or might not have failed the big and super difficult Pharmacology exam last week... and if I did, I'll have to take the Bachelor exam in September -_- It would seriously ruin my summer, so I hope I passed and I hope I'll KNOW it soon!

Tomorrow I'll visit some furniture stores together with my boyfriend, so we can get some ideas for our new flat ♥
What are your plans for the week end?

16 comments:

  1. Ich bin ja schon ein bisschen neidisch, dass du HIM wieder live sehn darfst :P

    ReplyDelete
  2. Ich liebe so Random-Einträge, weißt du das? :D
    Das 2. Foto mit der Corsage und dem Make-up ist soo cool!
    So weiße Beine kenne ich auch irgendwoher...^^
    Naja Austria und Australia sind für Koreaner anscheindn so in etwa dasselbe...aber gut, dass du die BB-Cream doch bekommen hast (und siehst du, Onlineshopping ist doch nicht so böse...es dauert nur manchmal etwas länger...vor allem aus Asien ^^)
    Die Perrücke hat was auf jeden Fall; bin gespannt wie sie mal zu einem zuckersüßen Kleidchen aussieht <3
    Mit "Tears on Tape" versuch ich mich doch anzufreunden und ja, ich habe schon meine Favoriten, die ich gerne höre...aber sonst kennst du meine Meinung ja ^^ aber ums Nova Rock benedide ich dich ja. Ich würde mir am liebstten bei dem Line-up auch sofort die Karten holen....aber esi so weit und unbekannt und ungewiss ^^
    Dein Zopf sieht so ordentlich aus <3 meiner ist immer so zerzaust und auch nicht mehr ganz so dick, dank Blondierung xD
    Und es ist btw unklar, welches Outfit du meinst, weil "this" nur zu deinem allgemeinen Photostream führt ^^
    Auf Möbel aussuchen freu ich mich auch schon so!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ouh, damint, danke für den Hinweis mit dem Link, werde es gleich ausbessern :D
      Also ich muss sagen das mir Tears on Tape schon mal wesentlich besser gefällt als das letzte Album, und ich glaube es wird auch langfristig mehr "Lieblingslieder" darunter geben als unter den letzten drei Alben. Aber ich bin eifach froh dass sie überhaupt noch neue Musik rausbringen und touren etc. ist ja bei einer Band die schon so lange zusammen ist nicht so selbstverständlich ^__^
      Ja, wenn ich nicht zu Hause in der Wohnung schlafen könnte würde ich warhscheinlich auch nicht aufs Nova Rock... so sehr ich Open Air Konzerte liebe, ich mag es einfach nicht auf Festivals zu campen XD

      Na wenn das mit den "Random Einträgen" gut ankommt mache ich das gerne öfer :D Da kommen eigentlich immer wieder Bilder zusammen die sich dafür eignen ^^

      Delete
  3. Wirklich schöne Fotos. Das zweite, das vierte und das siebte Foto finde ich am besten. :D

    ReplyDelete
  4. Wow, der eyeliner sieht soooo toll aus!!! Ich wuenschte ich koennte so einen ziehen. Tolle Fotos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh dankeschön! War aber ein echter Glücksfall, normalerweise bekomme ich das auch nicht so gut hin XD

      Delete
  5. Where do you get your wigs from? The one you're wearing looks so unique and much better than any I've seen online.

    Brittney

    anotherbeautifulthing.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's from Geisha Wigs, an UK based shop. I bought some kind of "flat rate" there and will get 6 wigs for ~50% so there are some more to come, but even per se the price is really good imo :)

      Delete
  6. ohje xD austria und australia...das musste ich in japan auch immer richtig stellen. iwie kennt unser land niemand xD
    schöne bilder*-* deine haare sind so schön lang. ich lass meine auch grad wachsen xD hoffe ich schaffs xD

    ReplyDelete
  7. Hey, prinzipiell kann ich dir private Hautärzte empfehlen, die nehmen sich definitiv mehr Zeit. Ansonsten kann ich dir Dr. Sebastian Reischl empfehlen, der ist auf der Hütteldorferstraße, der war mal ein privater Arzt und ist jetzt auch WGKK. Was die Piercingnarben angeht weiß ich allerdings nicht ob er das auch macht, ich denke aber schon. Er ist ein sehr guter Arzt!

    ReplyDelete
  8. Your eyes are really beautiful. *w*
    I'm a new follower of your blog.

    xo, Shiki

    http://beautifuljrockdevil.blogspot.hu/

    ReplyDelete
  9. Ohje das mit Australia hatte ich auch schon mal xD

    Dir steht der Cat-Eyeliner wahnsinnig gut *__*
    Und ich finde das neue HIM Album auch tollig... Schade, dass ich nicht aufs Nova kann D:

    ReplyDelete
  10. Oha, Blond und Pastell sind eh der Wahnsinn zusammen! Hast dich für ein tolles Stück entschieden!

    Dem Roboter-Gesellen dort mag ist allerdings nicht im Dunkeln begegnen! >__< haha

    Danke für deinen lieben Kommi!! .__. <2

    ReplyDelete

Want to comment?
If you have no google+ account, you can use Open ID (for example with an URL of your twitter, homepage etc.)
Anonymous commenting is disabled, but feel free to contact me via ask.fm if you have no means of commenting here :)